Шумен:
16.Януари.2017 /Понеделник/ 18:08:09
Източник: 6 ТВ
„Шумен 05” с ново лице и високи цели
Още
Шумен:
28.Юни.2017 /Сряда/ 09:23:17
Източник: 6ТВ

ДНЕС НЯМА ДА ПЛАЧЕМ

Две години без пилота Тодор Славов

 

 

На 28 юни 2015 година на рали „Твърдица-Елена”, само на 30 години, загина пилотът Тодор Славов. Неговите колеги и феновете твърдят, че шампионът не умира - той става легенда!

Още
Шумен:
13.Април.2018 /Петък/ 14:59:02
Източник: 6 ТВ

В навечерието на поредното, 19-о състезание по планинско изкачване, мемориала „В. Великов”, ние от 6tv.bg ви предлагаме филма ни за състезанието от преди година. Това е неговата премиера.

Не е закъсняла! Защото ние отдаваме дължимомото и на легендарния пилот Валерий Великов. И на тези, благодарение на които Вальо пак е на своята отсечка Шумен – Шумен. Идеята беше на братята Живко и Здравко Николови, подкрепиха я близки и непознати...Доц Младен Млаoенов е авторът на паметника, открит миналата година, и оттогава пилотът, който често осъмваше на трасето, остана завинаги тук. близо до старта на специалния етап „В. Великов”.

Кой беше Валерий Великов? Как го помнят тези, с които зиме и лете беше в гаражите край състезателните коли, и тези, които го гледаха по завоите? Как стартира шампионатът по планинскси изкачвания в Шумен и какви бяха надеждите на главните участници за неговия край?...Вижте!

И успешен нов сезон! Той вече започна с невероятния рекорд от 75 заявки за „В. Великов 2018”!...

Още
Шумен:
28.Март.2017 /Вторник/ 08:30:46
Източник: 6ТВ

На 85 години си тръгна от нашия объркан свят големият Иван Абаджиев. Старшията, както го наричаха в света на неговия спорт вдигането на тежести, беше начело на националния отбор от 1969-а почти 30 години. И спечели заедно със своите състезатели десет олимпийски титли, а световните и европейските са повече от сто. Самият Абаджиев участва на световното първенство в Мюнхен през 1955 година, а на световното в Техеран през 1957-ма печели сребърен медал. За последен път излиза на подиума на олимпиадата в Рим през 1960-а.

Роденият на 12 февруари 1932 година в Нови пазар легендарен треньор цял живот се доказва, колкото и парадоксално да звучи това. И си тръгна огорчен и неразбран.

Първият ми дълъг разговор с Иван Абаджиев беше в ранната есен на 1997 година. Срещнахме се в Асеновград, където върналият се след известно изгнание специалист, комуто сваляха шапка великите нации, беше събрал българския национален отбор. Във фоайето на местния хотел гледахме с него обзор на олимпиадата в Атланта, където нашите щангисти взеха скромните за тях три медала – сребро за Йото Йотов и бронз за Севдалин Минчев и Николай Пешалов. Само три месеца по-късно, на световното първенство в Чанг Май нашите имаха три златни медала, като единият от тях беше на шуменеца Златан Ванев.

Златан трудно сдържаше мъката си, когато разговаряхме с него за кончината на Старшията. Той сподели как му е честитил рождения ден и как треньорът номер едно на България за 20 век му пожелал да стигне неговите години, а той самият да му се радва. Иван Абаджиев от няколко месеца беше при дъщеря си Ангелина, която е цигуларка и ог години е в Кьолн. От леля Мария, жена му, Златан получил потвърждение на страшната вест. От нея разбрал и за намерението на семейството му той да бъде погребан в България...

Друг шуменец, олимпийският шампион от Барселона 1992-ра Иван Иванов беше лаконичен: „Той беше велик! Най-великият!”

С Иван Абаджиев сме водили много разговори след 1997-ма, по различни поводи. Най-дългият от тях, час и 20 минути, ще видите и вие. Той беше на тържеството, което друг голям щангист от Нови пазар – световният шампион Александър Върбанов, организира за 50-годишнината на техния спорт в града.

Скачахме от тема на тема - за прословутите двуразови тренировки; за първата му среща със щангите след като беше гимнастик; за начина, по който се озова в Сливен; за училището „Олимпийски надежди” и за националния отбор.

В това интервю ще намерите отговор и на много въпроси, чиито отговори даватдруги хора: Вярно ли е, че влизал когато си иска при Тодор Живков? Кой поиска от него да остане само с два златни медала от олимпиадата в Сеул, когато той знае, че може да вземе осем? Какво стана след писмата до Хуан Антонио Самаранч, който тогава беше начело на МОК, и кой гласува спечелените и отнети медали от олимпиадата в Монреал да не се върнат на българите? Защо Иван Абаджиев отиде в Катар, за който и шуменецът Петър Танев спечели световна титла? Къде още го каниха и какво е връзката между неговата методика, бадминтона, шахмата и леката атлетика? Колко печелеше наистина спряганият за милионер Иван Абаджиев и защо дълго но можеше да си купи ведомственото жилище? Защо той твърди, че световният спорт не е чист, и може ли без допинг? Защо не беше прието неговото предложение за нов регламент при провеждането на големите състезания по вдигане на тежести? И последно – как той обясни сложните процеси в човешкия организъм, виждаше ли граници на човешките възможности и защо, според него, имаше толкова противници?

Почивай в мир, Старши! България без теб наистина вече не е същата! И светът не същият!...

Още
Шумен:
13.Януари.2017 /Петък/ 11:14:23
Източник: 6 ТВ
Това заглавие сигурно ще стресне феновете на автомобилния спорт, според които шуменецът Мартин Сурилов е най-атрактивният български рали пилот в момента. Уви, има опасност да не го видим на трасето. Каква е причината? Мечтаят ли още Марто и неговият навигатор Здравко Здравков за професионална кариера? Има ли нещо общо между шуменеца и Ясен Попов? Как Мартин Сурилов използва кошмарния  за някои шофьори сняг и могат ли „някакви си” минус 13 градуса на Шуменското плато да уплащат него и колегата му Христо Манолов? Нали знаете къде са отговорите - малко по-надолу...
Още
Шумен:
28.Юли.2017 /Петък/ 09:08:03
Източник: 6ТВ

Страховита компания се събра за състезанието по планинско изкачване „Шипка-Дамасцена”. Под легендарния връх дойдоха най-силните български пилоти с най-мощните автомобили.

Шампионът от последните три години Любен Каменов, който се състезава в румънското първенство, тук караше за Купата на „Дамасцена” в откритото. Тук бяха и тримата с шансове, дори и теоретични, за шампионската титла в генералното тази година – водачът Юлиян Телийски с 68 точки, Илия Царски с 50 и инж. Христо Манолов с 43. Към тази компания трябва да прибавим и шампиона на затворен маршрут в клас Макси Пламен Камбуров.

Заявки подадоха 48 пилоти, а на старта след техническия преглед се явиха 43. Надпреварата беше пети кръг от националния шампионат, а трима наблюдатели от чужбина следяха дали „Шипка-Дамасцена” може от догодина да стане кръг от Европейската купа в планинските изкачвания, каквото е желанието на домакините.

Трасето е по-дълго с 900 и вече е 5100 метра, поради което се карат два състезателни манша.

В тренировките панагюрецът Любо Каменов в първото качване записа 2.26.710 мин, което бе обявено за нов рекорд. Това време Каменов подобри във втория тренировъчен манш, а в неделя сутринта постигна 2.25.640. С пет първи места от петте преминавания Любен Каменов спечели и Купата на спонсора, но не взе точки за нашето първенство. В интервюто с него ще чуете и защо той не иска тези точки.

След второто време в първия манш на тренировките шуменецът инж. Христо Манолов изживя драматични мигове. Още на старта за второто качване неговото „Мицубиши Лансър Ево 9” в НС1 счупи двете задни полуоски и механиците направиха истинско чудо в сервиза, за да може Ицо да се яви за третия старт в събота. Той подобри времето си и тръгна от четвърта позиция в неделя. Преди него бяха Юлиян Телийски със същия автомобил и Николай Златков, който не беше изкарвал страховитото „Ауди S1 Куатро” от почти 22 месеца. Ники опипваше почвата и подобряваше времената си. За съжаление, в неделя той удари бордюр още на първия завой в първия манш и напусна състезанието.

Телийски бе разпределил добре силите си, не искаше невъзможното от своя автомобил, който е в по-слабия клас НС2, и свърши работата си – стана първи в класа си, трети в откритото и втори в нашето първенство. Така с актив от 86 точки той води преди последния кръг в Кюстендил.

Необичайно завърши състезанието за друг от претендентите за титлата Илия Царски с „Мицубиши Лансър Ево 9” в НС1. Иван Влъчков претърпя катастрофа и край него при развети жълти флагове от постовете по трасето преминаха Пламен Камбуров и Малкия Цар. Спортният директор на „Шипка-Дамасцена 2017” Николай Мончев обясни специално за 6tv.bg какво се е случило оттук нататък.

„Аз отивах с колата към мястото, където се беше забила в мантинелата хондата на Влъчков. Съдията от финала ми каза, че Царски иска рестарт, тъй като е загубил време, когато е минавал край мястото на инцидента при наличието на жълтите флагове. Същото направил и Пламен Камбуров. Казах, че имат право и те слязоха на старта с форлойфер, който да мине преди тях след прекъсването на състезанието. Държа да уточня, че единственото, на което те имаха право, бе да заредят гориво. Камбуров зареди и стартира. Царски не се яви, а долу вече доста време чакаха да тръгнат Манолов, Телийски и Каменов. Те тръгнаха със студени гуми.”

Илия Царски не мина втори път. Той се качи с бегачката след закриващия автомобил. Многократният шампион поискал да му бъде зачетено времето от второто преминаване, което му стигаше да стане втори в генералното и първи за българския шампионат. След дълго заседание спортните комисари не приеха това и Царски остана без класиране.

Инж. Христо Манолов се качи на стълбичката като втори за откритото и първи за нашето първенство. Общият му актив е вече 68 точки.

Церемонията по награждаването бе стилна, купите красиви, наградите – и парични.

Всичко за планинско „Шипка-Дамасцена 2017” – в следващия разширен репортаж. Ще видите и горещите интервюта с главните действащи лица.


КЛАСИРАНЕ „ШИПКА-ДАМАСЦЕНА 2017”


RC 5


1. Павлин Русев N 32 „Ситроен Саксо”

2. Петър Христозов N 98 „Ситроен Саксо”

3. Димитър Тахтаджийски N 79 Шкода Фабия”





RC 4


1. Динко Иванов N 30 „Ситроен С2R2”

2. Димитър Божилов N 20 „Ситроен Саксо”

3. Петър Бакалов N 37 Рено Клио”


RC 3


1. Антон Титов N 151 „Ситроен DS3”

2. Росен Русев N 27 „Хонда Сивик”

3. Валентин Будинов N 72 „Шкода Октавия”


НС 5


1. Павел Шенков N 36 „ВАЗ 2107”

2. Симеон Христов N 54 „Опел Тигра”

3. Велизар Добрев N 70 „ВАЗ 2101”


НС 4


1. Йордан Тодоров N 8 „Ситроен Саксо”

2. Александър Димитров N 9 Ситроен Саксо”

3. Искрен Веселинов N 94 „Хонда Сивик”


НС 3


1. Косю Йорданов N 22 „Рено Меган”


НС 2


1. Юлиян Телийски N 3 „МЛ Ево 9”

2. Ивелин Йотков N 14 „БМВ Е30”

3. Стефан Георгиев N 24 „Форд Ескорт”


НС 1


1. Любен Каменов N 1 „МЛ Ево 8”

2. Христо Манолов N 2 „МЛ Ево 9”

3. П.амен Камбуров N 100 “МЛ Ево 9”

4. Георги Георгиев N 18 „Субару Импреза”

 

ГЕНЕРАЛНО ОТКРИТО


  1. Любен Каменов 4.52.390 мин

  2. Христо Манолов 5.03.780

  3. Юлиян Телийски 5.03.980


ГЕНЕРАЛНО ЗА НАЦИОНАЛНИЯ ШАМПИОНАТ


  1. Христо Манолов 5.03.780 мин

  2. Юлиян Телийски 5.03.980

  3. Пламен Камбуров 5.04.540


ОТБОРНО


  1. „Дунев Рейсинг” /Ю. Телийски, Д. Божилов/

  2. „Джордан Рейсинг” /Й. Тодоров, Ал. Димитров/

  3. „Ефко Рейсинг” /Косю Йорданов, Ст. Георгиев/

Още
Шумен:
09.Април.2019 /Вторник/ 15:36:58
Източник: 6ТВ

Габровецът Стефан Стоев със „Силвър Кар EF 10” спечели безапелационно 20-ото юбилейно издание на мемориала „В. Великов”. Пилотът бе най-бърз във всичките маншове, като закова рекорда на 1.42.210 мин. Предишното най-добро време бе на победителя от последните две години –шуменеца Христо Манолов, който поради травма беше редови зрител.

Втори с легендарното „Ауди S1 Куатро” е Николай Златков, а трети - шампионът от последните два сезона Юлиян Телийски с „Мицубиши Лансър Ево 9”.

Рекорд бе записан и по отношение на участниците. Заявките бяха 85, а стартираха 83 пилоти.

Най-предно класиране от шуменци – 28-ми в генералното, записа Добрин Борисов с „Рено Клио Макси Кит Кар”. Така той спечели Купата на кмета на Шумен. Купата на организаторите пък бе дадена на Красимир Кръстев със „Ситроен Саксо”.

Отборната купа вдигнаха състезателите на АСК „Проспийд”.

Репортаж от първия кръг на националния шампионат по планински изкачвания можете да видите тук.

Още